Sedan 2013 har jag framgångsrikt hanterat över 150 tävlingar, hanterat tiotusentals bidrag, stöttat hundratals jurymedlemmar och hela tiden haft bra service och glada kunder som målbild.
Resan började med Penetrace Awards 2013 när vi lanserade den första SaaS-tävlingsplattformen i Norge. Inom ett år lanserade vi sedan plattformen i Sverige och fick en betydande tillväxt, från att hantera två Awards till att bli den största leverantören av Award-tjänster i både Sverige och Norge. År 2020 bildade Penetrace ett partnerskap med Award Force och en ny SaaS-plattform, vilket förbättrade effektiviteten i våra tävlingar. 2023 förvärvade Awardly tävlingarna från Penetrace och fungerar nu som en återförsäljare för Award Force. Denna framgångsrika kombination av en pålitlig plattform med många funktioner och enastående service har drivit resan framåt. Framgångarna ligger även i långvariga kundrelationer där kunderna har varit med och påverkat systemets utveckling. Många av våra kunder har varit med sedan starten och har följt med på resan från den gamla plattformen till där vi är idag, ett bevis på att tjänsten fungerar för kunderna, tävlande och jurygrupperna.
Jag startade Awardly när jag fick möjligheten att köpa det etablerade affärsområdet "Penetrace Awards" från min gamla arbetsgivare Penetrace. Under tio år arbetade jag som produktchef och projektledare inom Awards, både i Sverige och Norge. Under de sista fyra åren på Penetrace var jag den enda som arbetade med Awards och hade ansvaret för affärsområdet, så det blev inga stora förändringar när jag bestämde mig för att driva tävlingarna i egen regi.
Samma kunder, samma kontakter och samma Awards!
Jag har mer än 25 års erfarenhet inom marknadsföring, marknadsundersökningar, teknisk support och projektledning. Jag är uppvuxen i Göteborg men bor i dag på Värmdö i Stockholms skärgård. Däremellan har jag bott i USA för att läsa min Bachelor's degree i marknadsföring, arbetat i både London och Bryssel men valde att komma hem och njuta av allt vad Sverige kan erbjuda.